آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

بهترین روش جابجایی پیانو در اسباب کشی چیست؟

جابجایی پیانو

جابجایی پیانو به چه شکلی باید انجام شود؟ برای حمل و جابه‌جایی پیانو چه نکاتی را باید در نظر داشت؟ پیانو، یکی از محبوب‌ترین سازها در زمینه سازهای صفحه کلیددار است که با فشردن هر کلاویه، چکش‌های موجود در زیر دکمه‌ها به سیم‌ها برخورد کرده و صدای ساز ایجاد می‌شود. پیانو، بیشترین دامنه‌ی صوتی در بین سازها را شامل می‌شود. به‌طوری‌که می‌توان از  فرکانس 27 تا 4186 هرتز را با آن تولید کرد. پیانو، علاوه بر این که ساز گران قیمتی است، به دلیل گستردگی در سیستمی که برای آن در نظر گرفته شده است، حساسیت زیادی هم دارد. به همین دلیل، جابجایی آن باید با دقت بالا و بر روی اصول انجام شود. زمانی که یک پیانو را خریداری می‎‌کنید، نمی‌توانید آن را بار خودروی خود کرده و تا منزلتان حمل کنید. در واقع، پیانو‌ها گاهی تا 500 کیلوگرم وزن دارند که البته این وزن، مربوط به پیانو‌های کلاسیک و خیلی خاص است. اما برای یک پیانوی‌ آکوستیک، باید حداقل 200 کیلوگرم وزن را در نظر داشت.

وزن بالای پیانو، باعث شده تا نتوان برای حمل آن، از روش‌های مرسومی که برای حمل سایر بارها کاربرد دارد، استفاده نمود. ضمن این که یک اشتباه، می‌تواند آسیب زیادی به این ساز محبوب وارد کند به‌طوری که برای تعمیر آن، لازم باشد هزینه‌ی زیادی پرداخت شود.

در این مقاله، قصد داریم به جزئیات حمل و جابجایی پیانو و نکاتی که باید در این کار در نظر گرفته شود، اشاره کنیم. درصورتی‌که در این زمینه سؤالاتی برای شما وجود دارد، تا پایان همراه ما باشید.

نحوه جابجایی پیانو به چه شکل است؟

برای جابجایی پیانو، کافی است یک خودرو را در نظر بگیرید، پیانو را درون آن قرار دهید و زمانی که به مقصد رسیدید، پیانو را پیاده کرده و آن را در محل موردنظر قرار دهید. بله، کلیت کار این است؛ اما اگر وارد جزئیات بشویم، شاید به این سادگی که نوشته شده است نباشد.

اول این که پیش از حمل و جابجایی پیانو بهتر است ابعاد آن را اندازه بگیرید و همچنین مسیری که قرار است در آن پیانو را حمل کنید، بررسی کرده و ابعاد آن را هم دربیاورید که با مشکل فضا روبه‌رو نشوید.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که یک بسته‌بندی مناسب برای پیانو در نظر داشته باشید. برای این کار می‌توانید از پوشال های کاغذی، پلاستیک حباب‌دار و یا یک وسیله نرم مثل پتوهای قدیمی استفاده کنید. با بسته بندی صحیح پیانو، تا حد زیادی از آسیب‌های احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که پیانو، یک ساز سنگین است. به همین دلیل، معمولاً پیانو‌های جدید، دارای چرخ برای جابجایی آسان هستند. اما درصورتی‌که پیانو دارای چرخ نباشد، باید از یک پایه چرخ دار برای جابجایی پیانو استفاده شود.

درصورتی‌که منزل شما، دارای آسانسور حمل بار بود که هیچ. اما درصورتی‌که مجبور به جابجایی پیانو از طریق پله بودید، حتماً باید از کارگری کمک بگیرید که علم و تجربه‌ی این کار را داشته باشد. همچنین گذاشتن و برداشتن پیانو از خودرو حمل کننده نیز، کاری تخصصی است که نمی‌توان با آزمون و خطا از پس آن برآمد و بهتر است از کارگر و یک تیم کارگری که در این زمینه تخصص دارند، کمک گرفته شود.

نحوه جابجایی پیانو به چه شکل است؟

در کل، بهتر است برای جابجایی پیانو از کارگر متخصص کمک بگیرید. اما درصورتی‌که قصد داشته باشید خودتان آن را حمل کنید، باید از قسمتی پیانو را نگه دارید که اطمینان دارید استحکام بالایی دارد. همچنین توجه بسیار زیادی به برداشتن صحیح و گذاشتن صحیح پیانو داشته باشید و مراقب باشید تا ضربه‌ای به آن وارد نشود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را مطالعه کنید و نکات آن را بکار بگیرید.

حمل انواع پیانو

همان‌طورکه می‌دانید، پیانوها انواع مختلفی دارند و شما باید برای حمل هر یک از آنها، به نکات خاصی توجه داشته باشید. در این بخش، روش‌های حمل و نقل پیانو از نمونه‌های مختلف را برای شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که برای جابجایی پیانو از نوع مورد نظر خود، باید چه کارهایی انجام دهید تا صحیح و سالم به مقصد برسد.

حمل انواع پیانو

حمل پیانو گرند

پیانوهای گرند، جزو محبوب‌ترین‌ و بهترین‌ پیانو‌ها هستند و به خاطر داشتن وزن سنگین و اندازه بزرگ، چالش‌های زیادی موقع جابجایی برای شما خواهند داشت. به همین دلیل هم موقع جابجایی این پیانو، باید حساسیت خیلی زیادی به خرج دهید. زیرا اگر تکان‌های خیلی شدیدی به وجود بیاید، ممکن است کوک پیانو به هم بریزد.

به منظور جابجایی پیانو گرند، باید اول از همه، برای بستن درپوش کلاویه‌ها اقدام کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه آسیبی به کلیدهای پیانو وارد نمی‌شود. در قدم بعدی، درب پیانو را بگذارید و اطمینان حاصل کنید که در طول حرکت، درب آن جابجا نمی‌شود.

بعد باید پایه‌ها و پدال پیانو را باز کنید که برای انجام این امر، پیشنهاد می‌کنیم آن را روی زمین بخوابانید. با انجام این کار، باز کردن پایه‌ها و پدال‌ها خیلی راحت‌تر می‌شود. بهتر است یک پتوی ضخیم اطراف پیانو بپیچید تا بدنه آن آسیبی نبیند. در آخر هم می‌توانید پیانو را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی کنید.

حمل پیانو آکوستیک یا پیانو دیواری

ممکن است خیلی از افراد پیانو کلاسیک یا آکوستیک داشته باشند، بپرسند که نحوه جابجایی این نوع پیانو چگونه است؟ برای پاسخ به این افراد، باید بگوییم که پیانو دیواری به خاطر داشتن حجم و وزن کمتر، جابجایی راحت‌تری نسبت به پیانو گرند دارد. البته باید موقع جابجایی پیانو دیواری نیز، دقت زیادی داشته باشید تا به در و دیوار برخورد نکند. حمل پیانو دیواری هم مانند گرند بوده و اول از همه، شما باید درپوش کلاویه‌ها را ببندید و بعد هم پایه‌ها را باز کرده و سپس با استفاده از پتو و یا هرگونه ضربه‌گیر دیگری، آن را درون خودرو قرار دهید.

حمل پیانو آکوستیک یا پیانو دیواری

جابجایی پیانو دیجیتالی

در نهایت، اگر پیانو دیجیتالی دارید و به هر دلیلی می‌خواهید آن را به مکان دیگری ببرید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. زیرا این‌گونه پیانو هیچ‌گونه سیم حساسی ندارد و در نتیجه، موقع جابجایی، کوک آن بهم نمی‌ریزد. به منظور جابجایی پیانو دیجیتالی هم می‌توانید خیلی راحت کیبورد و بخش اصلی را از یکدیگر جدا کرده و به صورت مجزا داخل خودرو قرار دهید.

در حمل پیانو چه نکاتی باید در نظر داشت؟

در حمل پیانو بهتر است به نکاتی که برای این کار وجود دارد توجه داشته باشید:

حمل و جابجایی پیانو
  • از یک تیم کارگری متخصص و قوی برای حمل و نقل پیانو کمک بگیرید
  • توجه داشته باشید که ابعاد مکانی که قرار است پیانو از آن عبور کند، حداقل 25.4 سانتیمتر بیشتر باشد
  • درصورتی‌که پیانو دارای چرخ نیست، از یک محور چرخ‌دار برای جابجایی پیانو استفاده کنید. همچنین این کار با محور چرخ‌دار نیز حساسیت زیادی دارد که باید دقت لازم را داشته باشید
  • حتماً درپوش کلاویه را قفل کنید و از بسته بندی مناسب جهت مراقبت از آن استفاده کنید
  • زمانی که بارگیری انجام شد، چرخ پیانو را قفل کنید
  • برای جلوگیری از زخمی شدن بدنه‌ی پیانو، از تسمه پیانو استفاده نمایید
  • برای جابجایی پیانو های بزرگ‌تر، از نفرات بیشتری برای حمل آن کمک بگیرید
  • از خودروهای مخصوص حمل بارهای حساس، مثل کامیونت و نیسان‌هایی که دارای ضربه‌گیر هستند، برای جابجایی پیانو استفاده نمایید

در مقاله ترفند اسباب کشی ترفندهای کاربردی برای اسباب کشی را معرفی می‌کنیم.

هزینه جابجایی پیانو چقدر است؟

سؤال دیگری که در مورد حمل و نقل پیانو وجود دارد این است که چه هزینه‌ای را باید برای آن در نظر داشت؟ هزینه‌ی کارگر به علاوه‌ی هزینه‌ی خودرویی که برای این کار در نظر می‌گیرید، تعیین کننده‌ی هزینه حمل پیانو خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید که هر چه پیانو سنگین‌تر بوده و حساسیت بیشتری داشته باشد، هزینه‌ی حمل آن نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه جابجایی پیانو

خودرویی که برای حمل پیانو در نظر گرفته می‌شود، عامل بعدی تعیین کننده‌ی هزینه‌ جابجایی پیانو است. انواع کامیونت یا خاور مسقف برای حمل پیانو مناسب است. چرا که این خودروها، دارای ضربه‌گیر بوده و کمک فنر آن به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد زیادی ضربات به وجود آمده در طول مسیر را مهار می‌‌کند. استفاده از انواع نیسان و یا وانت بار نیز گزینه‌ی مناسبی است. اما باید توجه داشته باشید که خودرو، تاحدامکان دارای ضربه‌گیر بوده و حتماً کمک فنرهای آن، به خوبی کار کند.

 باید بدانید که اشتباه در حمل پیانو علاوه بر این که ممکن است صدمات فیزیکی و از بین رفتن بدنه را به همراه داشته باشد، ممکن است باعث شل شدن پین‌های کوک شده و به تبع، پیانو از کوک و رگلاژ خارج شود که در این صورت، باید یک هزینه را نیز برای تعمیر آن در نظر داشته باشید.

با توجه به این تفاسیر، شاید نتوان قیمت ثابتی را برای جابجایی پیانو در نظر داشت، اما راه‌های زیادی برای استعلام قیمت این کار وجود دارد.

برای آشنایی با روش حمل یخچال به مقاله جابجایی یخچال مراجعه نمایید.

چه خودرویی مناسب حمل پیانو است؟

نکته بسیار مهمی که باید برای حمل و نقل پیانو مد نظر قرار دهید، این است که خودرو حامل آن باید متناسب با اندازه و وزن پیانو انتخاب شود. به علاوه، سعی کنید حتما از خودروهایی برای جابجایی پیانو استفاده کنید که مسقف باشند و در شرایط آب و هوایی مختلف، آسیبی به بدنه پیانو وارد نشود.

به طور کلی، بهترین خودرویی که شما می‌توانید برای حمل پیانو مورد استفاده قرار دهید، وانت است. باز هم تاکید می‌کنیم که برای جابجایی پیانو، مطمئن شوید که خودروی مورد نظر شما با پیانو تناسب دارد. این کار باعث می‌شود که هزینه حمل پیانو نیز برای شما تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند.

چه خودرویی مناسب حمل پیانو است

سخن پایانی

نحوه جابجایی پیانو در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. گفتیم با توجه به وزن بالا، حجم زیاد و همچنین حساسیت زیادی که پیانو به همراه دارد، باید برای حمل آن، تدابیر و نکات مهمی را در نظر داشت. از بسته بندی صحیح گرفته تا استفاده از تسمه پیانو، پایه چرخ‌دار و … . گفتیم که بهتر است برای حمل و نقل پیانو ، از کارگری که در این زمینه تخصص دارد، کمک گرفته شود. همچنین باید از خودرویی مثل نیسان و یا خاور برای حمل پیانو کمک بگیرید که علاوه بر این که توانایی حمل پیانو را داشته باشد، از ویژگی‌های امنیتی مثل اقلام ضربه‌گیر نیز بهره‌مند باشد. برای پیدا کردن خودروی مناسب و همچنین برای استعلام هزینه حمل پیانو می‌توانید از سامانه باربری آنلاین ترابرنت کمک بگیرید.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در رابطه به نحوه جابجایی پیانو در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

نحوه جابجایی پیانو چگونه است؟

اول ابعاد آن را اندازه بگیرید و مسیری که قرار است در آن پیانو را حمل کنید، بررسی کرده که با مشکل فضا روبه‌رو نشوید. سپس یک بسته‌بندی مناسب مثل پوشال های کاغذی، پلاستیک حباب‌دار و یا یک وسیله نرم مثل پتوهای قدیمی برای پیانو در نظر داشته باشید. درصورتی‌که پیانو دارای چرخ نباشد، باید از یک پایه چرخ دار برای جابجایی پیانو استفاده شود.

هزینه حمل پیانو چقدر است؟

هزینه حمل پیانو به عواملی مثل هزینه کارگر، وزن پیانو، هزینه خودرو، فاصله مبدا و مقصد بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت برای این کار اعلام کرد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.