آنچه در این مقاله می‌خوانید

تریلی کمر شکن چیست و چه کاربردی دارد؟

تریلی کمر شکن

تریلی کمرشکن چیست؟ تفاوت تریلی کمرشکن با تریلی معمولی چیست؟ چه استفاده‌ای از تریلی کمرشکن می‌شود؟ صنعت باربری و حمل بار گستردگی بالایی دارد. از حمل خرده بار که می‌توان با خودروهای کوچک نظیر نیسان و وانت برای حمل آن اقدام کرد گرفته تا اسباب کشی منزل و حمل بارهایی که از سمت معادن به سمت کارخانجات انجام می‌شود. برای انواع حمل بار خودروهای مختلفی را می‌توان به کار گرفت و برای انتخاب و پیدا کردن خودرو نیز راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از این راه‌ها، باربری آنلاین ترابرنت است که با استفاده از آن، می‌توان برای انواع حمل بار اقدام کرد.

اما یک سری بارهای خاص در مکان‌های خاص وجود دارد که شاید نتوان حمل را با خودروهای معمولی مثل کامیون و تریلی معمولی انجام داد. برای این‌گونه بارها شاید لازم باشد تا از خودرو بزرگ‌تر و قوی‌تری استفاده شود. البته منظور از بار در این جا، صرفاً یک سری کالا نیست و شاید بتوان برخی خودروها، نظیر تراکتور را تحت عنوان بار، در نظر گرفت. همچنین برخی مسیرها وجود دارد که شاید نتوان با خودرو عادی از آن عبور کرده و لازم باشد تا برای حمل بار از این‌گونه راه‌ها، از خودروهای مخصوص استفاده کرد. در این شرایط، از تریلی کمرشکن استفاده می‌شود. در ادامه، بیشتر راجع به تریلی کمرشکن توضیح خواهیم داد. درصورتی‌که قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید، تا پایان همراه ما باشید.

کامیون اینترنشنال چیست؟ برای آشنایی با این مدل کامیون، این بلاگ را از دست ندهید.

تریلی کمرشکن چیست

کلمه کمرشکن، می‌تواند قابلیت این مدل تریلی را تا حدودی نشان بدهد. در واقع، منظور از کمر در اینجا، کوه است و وقتی عبارت شکن به آن اضافه می‌شود نشان از یک دستگاه است که توانایی عبور از روی کوه و این‌گونه مسیرها را دارد. دقیقاً هدف اصلی تریلی کمرشکن نیز همین مورد است. به این معنی که احتمال آنکه شخص شما، به شکل خیلی عادی در جاده‌ها و خیابان‌ها، تریلی کمرشکن دیده باشد زیاد نیست؛ چرا که جایگاه تریلی کمرشکن، بیشتر روی کوه‌ها و تپه‌ها است. همچنین ظرفیت حمل بار توسط تریلی کمرشکن، باتوجه‌به نوعی که دارد، بیشتر از کامیون‌ها و تریلی‌های معمولی است.

تریلی کمرشکن، از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش مربوط به بخش کابین راننده است که تحت عنوان تراکتور شناخته می‌شود. این تراکتور، چهارچرخ محرک دارد که همین موضوع، باعث شده تا تسلط بر روی جاده‌های صعب‌العبور و همچنین کوه بیشتر باشد. بخش دوم که به قسمت تراکتور وصل می‌شود، بخش تریلی است و محلی است که بار بر روی آن قرار می‌گیرد. این قسمت، قابلیت جدا شدن از بخش تراکتور را دارد. به این معنی که می‌توان انواع مختلفی از کفی را با توجه ‌به پتانسیل قسمت تراکتور، به آن متصل کرد.

بهترین لاستیک چینی برای کامیون چه برندی است؟ این بلاگ را از دست ندهید

کاربردهای تریلی کمرشکن

تریلی کمرشکن، می‌تواند بار با وزن خیلی زیاد را حمل کند. همچنین قدرت بالایی که در طی کردن مسیرهای صعب‌العبور برای این خودرو وجود دارد، باعث شده تا از این خودرو در معادن سنگ و آهن زیاد استفاده شود. همچنین امکان حمل خودروهای دیگر توسط تریلی کمرشکن وجود دارد. به این معنی که در برخی از معادن که نیاز است انواع لودرها، تراکتورها و ماشین‌آلات مخصوص استخراج استفاده شود، این خودروها به وسیله تریلی کمرشکن به محل موردنظر برده می‌شوند. همچنین می‌توان محصولاتی که از این معادن استخراج می‌شود را با استفاده از تریلی کمرشکن به مقصد موردنظر برد. ازآنجاکه پتانسیل تریلی کمرشکن برای حمل بار بالا است، می‌توان انتظار این را داشت که میزان بار زیادی را از معدن به سمت مقصد حمل کند. در معادنی مثل معادن سنگ، آهن، مس و … از تریلی کمرشکن استفاده زیادی می‌شود.

همچنین تریلی کمرشکن گزینه مناسبی برای حمل برخی از بارهای ترافیکی است. بارهای ترافیکی که وزن و ابعادی بیشتر از حد استاندارد داشته باشند، باید با قوانین خاصی حمل شوند. برای آشنایی با بار ترافیکی به مقاله بار ترافیکی چیست مراجعه کنید.

انواع تریلی کمرشکن

تریلی کمرشکن، متغیرهای زیادی دارد که با تغییر در هر یک از این متغیرها می‌توان یک نوع تریلی کمرشکن جدید طراحی کرد. موارد مختلفی مثل طول کلی تریلی، تعداد محور، عرض تریلی، تعداد چرخ‌ها و میزان سایز چرخ‌ها، وزن تریلی و عوامل دیگر می‌تواند در نوع تریلی کمرشکن مؤثر باشد. طبیعی است هر چه باری که قرار است حمل شود، وزن بیشتری داشته باشد، لازم است تا از تریلی با طول و عرض بیشتر استفاده شود تا وزن بار به شکل متعادل تقسیم شود. همچنین برای حمل ماشین‌آلات سنگین شاید لازم باشد از تریلی کمرشکن 3 محور و یا حتی 4 محور استفاده شود.

با این توضیحات، تریلی کمرشکن می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، تریلی کمرشکن 2 محور 12 متر طول دارد که 8 متر و نیم آن مربوط به قسمت باری تریلی است. این تریلی همچنین 2 متر و نیم عرض دارد و دارای 8 لاستیک با عرض 20 سانتیمتر و قطر 90 سانتیمتر است.

انواع دیگری از کمرشکن که حالت استاندارد داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تریلی کمر شکن 3 محور با 12 چرخ، تریلی کمرشکن 4 محور 32 چرخ و تریلی کمرشکن 11 محور با 16 چرخ است.

بزرگترین کامیون معدنی جهان کدام است؟ این بلاگ را در راستای درک این موضوع مطالعه نمایید

تفاوت تریلی کمرشکن با تریلی عادی

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفتیم، تریلی کمرشکن بیشتر در مسیرهای سخت و صعب‌العبور مشاهده می‌شود. به دلیل ابعاد زیادی که این تریلی دارد، شاید عبور کردن آن از مسیرهایی که خودرو کوچک تردد می‌کند خطرآفرین باشد. دیگر تفاوتی که بین تریلی عادی با تریلی کمرشکن وجود دارد، وزن بسیار بالای آن است. همچنین ساختار تریلی کمرشکن به نحوی است که بیشتر نزدیک به خودروهای آفرود عمل می‌کند. 4 چرخ که همگی به موتور وصل هستند باعث شده کنترل خودرو در مسیرهای صعب‌العبور آسان باشد. درحالی‌که در این مسیرها عبور تریلی ممکن نیست.

همچنین ساختار تریلی کمرشکن به‌گونه‌ای است که تردد با سرعت بالا برای آن ممکن نیست. همین سرعت پایین این تریلی یکی از دلایلی است که عبور این خودرو در جاده‌های عمومی را ممنوع می‌کند. معمولاً برای جابه‌جایی تریلی کمرشکن قطعات آن را از هم باز کرده و آن را با تریلی عادی حمل می‌کنند.

در این بلاگ، با انواع کامیون آشنا شوید

سخن پایانی

بررسی کردیم که تریلی کمرشکن چیست و چه کاربردی دارد. در واقع تریلی کمرشکن بیشتر در مسیرهای سخت و کوهستانی به کار گرفته می‌شود؛ بنابراین، طبیعی است که شاید شما تاکنون چنین خودرویی را از نزدیک مشاهده نکرده باشید. این خودرو برای حمل بارهای معدنی به کار گرفته می‌شود. حال این بار می‌تواند محصولات استخراجی از یک معدن باشد یا ماشین‌آلاتی که برای استخراج به کار گرفته می‌شود. همچنین انواع تریلی کمر شکن، با ابعاد و محورهای مختلف وجود دارد که هرکدام در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در رابطه ‌با تریلی کمرشکن در اختیار شما قرار داده باشیم. درصورتی‌که سؤالی برای شما پاسخ نداده باقی مانده بود در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سؤالات متداول

تریلی کمرشکن چیست؟

تریلی کمرشکن متشکل از دو بخش کابین راننده که تحت عنوان تراکتور شناخته می‌شود و یک بخش تریلی که بار مدنظر بر روی آن قرار می‌گیرد است. برای حمل بارهایی که باید از مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور گذر کنند، از تریلی کمرشکن استفاده می‌شود.

تریلی کمرشکن چه کاربردی دارد؟

باتوجه‌به قابلیت و ساختاری که این خودرو دارد، برای حمل ماشین‌آلاتی که در انواع معادن به کار گرفته می‌شود، از تریلی کمرشکن استفاده می‌شود. همچنین حمل مصالح سنگین نیز که نیاز به گذشتن از مسیرهای کوهستانی داشته باشد با تریلی کمرشکن امکان‌پذیر است.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.