آنچه در این مقاله می‌خوانید

کامیون اینترنشنال چیست | بررسی مشخصات و ویژگی ها

کامیون اینترنشنال چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد

کامیون اینترنشنال چیست؟ کامیون اینترنشنال جدید چه فرقی با کامیون اینترنشنال قدیمی دارد؟ خودروهای حمل کننده بار، در انواع مختلفی به تولید می‌رسند. این که موتور خودرو چه قدرتی دارد و باتوجه‌به اتاقی که بر روی آن تعبیه شده است، تا چه میزان باری را می‌تواند حمل کند و همچنین آپشن‌هایی که درون خودرو قرار داده می‌شود، همگی می‌توانند در قیمت و کیفیت یک خودرو سنگین تأثیرگذار باشند.

 کارخانه‌های زیادی در سرتاسر جهان، به تولید انواع کامیون می‌پردازند. از اروپا و امریکا گرفته تا چین و کشورهای آسیای شرقی. شرکت‌هایی نظیر بنز، هیوندای، ولوو و … از کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده خودرو سنگین هستند که تولیدات خود را به کشورهای زیادی از جمله ایران، وارد می‌کنند. از دیگر کمپانی‌های تولیدکننده خودرو سنگین، کارخانه آمریکایی اینترنشنال است. کامیون اینترنشنال، چه مدل قدیمی و چه جدید، مزایا و ویژگی‌های زیادی دارد که این تولید را نسبت به سایر خودروهای سنگین متمایز می‌کند.

در این مقاله قصد داریم مطالب مفیدی را در رابطه با کامیون اینترنشنال ارائه دهیم؛ بنابراین، درصورتی‌که تمایل دارید در این زمینه اطلاعات خود را کامل کنید، تا پایان همراه ما باشید.

کامیون اینترنشنال چیست

کامیون اینترنشنال برای اولین بار در سال 1348 وارد ایران شد که تحت عنوان کامیون اینترنشنال دماغ بلند نیز شناخته می‌شد. پس از آن در سال‌های 1360 تا 1370، مدل‌های مختلفی از این خودرو وارد ایران شده و مورد استقبال بسیاری از رانندگان کامیون قرار گرفت. در واقع هیچ راننده کامیونی نیست که از کامیون اینترنشنال بد گفته باشد. در مدل‌های مختلفی از کامیون اینترنشنال، علاوه بر قدرت بالای موتور و آپشن‌هایی که در آن به کار گرفته شده است، می‌توان شاهد اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و چنین امکاناتی بود که با آن‌ها می‌شود یک سفر خوب و راحت را در حمل‌های سنگین و مسافت زیاد انجام داد.

کامیون اینترنشنال چیست

این کامیون قابلیت این را دارد که با صدای بسیار کم تا 140 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد. وجود آپشن‌های مختلف، مثل ریتاردر، صندلی هیدروپنوماتیک، موتور خورجینی و … باعث شد تا این کامیون پس از ماک، بیشترین سهم مارکت را از آن خود کند.

بزرگ ترین کامیون جهان را در این بلاگ مشاهده کنید!

✔ موتور اینترنشنال کامیون

موتوری که در کامیون اینترنشنال به کار گرفته می‌شود، موتورهای هشت و ده سیلندری وی شکل یا خورجینی هستند که دارای یک سیلندر 500 اینچ مکعب، یک سیلندر 600 اینچ مکعب، و یک سیلندر 750 اینچ مکعبی قوی با حجم 14000 cc و دو سر سیلندر 16 سوپاپه است. ساختمانی که در موتور این خودرو به کار گرفته می‌شود مصرف سوخت را تا بیشترین میزان ممکن کاهش می‌دهد و صرفه اقتصادی را برای دارندگان این خودرو به همراه دارد.

قابل ذکر است که موتورهایی که برای کامیون اینترنشنال استفاده می‌شود، مناسب مناطق گرمسیر و سردسیر طراحی شده است. به‌عنوان‌مثال، قسمت جلویی رادیاتور، با پره‌های فولادی پوشانده شده که با بالا رفتن دما، پره‌ها به شکل اتوماتیک کنار رفته و دمای موتور با باد کاهش می‌یابد.

مقاله کامیون برقی به معرفی انواع کامیون های برقی پرطرفدار می‌پردازد.

✔ سیستم ریتاردر در کامیون اینترنشنال جدید

سیستم ریتاردر به کار گرفته شده در کامیون اینترنشنال جدید باعث شده تا سیستم ترمز این مدل کامیون‌ها تکمیل شده و بدون نقص عمل کند. ریتاردر این کامیون به گیربکس وصل بوده و در صورت فعال کردن این سیستم تا حد زیادی می‌توان کاهش سرعت را نظاره‌گر بود. برای شناخت بیشتر ریتاردر مقاله ریتاردر چیست را مطالعه کنید.

کامیون اینترنشنال

مزایای کامیون اینترنشنال چیست؟

مزایای زیادی از جمله کم بودن مصرف سوخت، وجود ریتاردر و همچنین استهلاک پایین در این خودرو بیان شد. اما چه مزایای دیگری در مورد کامیون اینترنشنال جدید وجود دارد؟

֎ آپشن‌های زیاد

بسته به مدلی که کامیون اینترنشنال داشته باشد، آپشن‌های زیادی را می‌توان در این خودرو شاهد بود. از ریتاردر و فرمان برقی گرفته تا آپشن‌های رفاهی از جمله اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی درون کامیون.

هر آنچه که باید در مورد شغل راننده کامیون بدانید را در این بلاگ، خواهید فهمید!

֎ کم‌صدا

یکی از مزایای مهم کامیون اینترنشنال این است که موتور آن با حالتی کم‌صدا کار می‌کند. نرمی موتور و همچنین عایق‌بندی دقیق و مهندسی شده‌ای که برای کابین این خودرو در نظر گرفته می‌شود، باعث شده تا صدای کامیون با میزان بسیار کمی وارد کابین بشود. اما این کم بودن صدا، به‌هیچ‌وجه نشان از قدرت پایین موتور نیست. به این معنی که موتور این خودرو، قدرت بسیار بالایی را با صدای بسیار کم و ایده‌آل به همراه دارد.

کامیون اینترنشنال

֎ موتور پرقدرت

موتور قوی که بر روی کامیون‌های اینترنشنال به کار گرفته می‌شود، باعث شده تا با سرعت بالایی بتوان عملیات حمل بار را انجام داد. در واقع مشکل عبور از سربالایی برای این خودرو به‌هیچ‌وجه وجود ندارد و به‌راحتی می‌تواند شیب‌های استاندارد جاده‌ای را طی کند.

֎ مقاومت بالا

مقاومت بالایی در مقابل رطوبت، باد شدید، نور شدید آفتاب و گرما و سرمای شدید در این کامیون‌ها وجود دارد که همین مورد، این خودرو را به یک گزینه مناسب برای حمل‌ونقل‌های ترانزیتی تبدیل کرده است.

در مقاله کامیون ترانزیت می توانید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

֎ آینه‌های هدفمند

سیستم آینه‌ها در این کامیون به شکلی طراحی شده‌ است که اکثر نقاط موجود، در دید راننده بوده و نقاط حساس و حیاتی از دید راننده کور نباشد.

کامیون اینترنشنال

در کنار تمامی مزایایی که گفته شد، معایبی هم همراه این خودرو امریکایی است. به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه ایران شکل گرفته است، قیمت این خودرو به نسبت زیاد بوده و همچنین نحوه خرید آن خیلی ساده نیست و امن‌ترین راه برای خرید کامیون اینترنشنال از طریق نمایشگاه بین‌المللی تهران صورت می‌گیرد.

کامیون اینترنشنال جدید

به خاطر طرفداران بسیار زیاد کامیون اینترنشنال در ایران، نمونه‌های جدیدی از این کامیون وارد بازار شده‌اند که رانندگان می‌توانند با خرید آنها، از قدرت بی‌نظیرشان بهره‌مند شوند. کمپانی تولیدکننده این خودرو تمام تلاش خود را کرده که علاوه بر قدرت موتوری فوق‌العاده، تغییراتی هم در ظاهر این کامیون به وجود بیاورد تا توجه علاقه‌مندان به کامیون اینترنشنال را به خود جلب کند.

در کامیون‌های جدید اینترنشنال، طراحی آیرودینامیک منحصربه‌فردی تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند نسبت به خیلی از کامیون‌های دیگر موجود در سطح بازار، مصرف سوخت فوق‌العاده کمتری داشته باشند. در کنار این قابلیت‌ها، ویژگی دیگر کامیون جدید اینترنشنال این است که در صورت نیاز راننده، می‌تواند توان موتور آن را به صورت سفارشی افزایش دهد.

کامیون اینترنشنال جدید

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان گفت که کامیون اینترنشنال جدید ویژگی‌های بسیار خوبی برای رانندگی دارد و به همین دلیل هم به رانندگان این امکان را می‌دهد تا اصلا در طول مسیر طولانی خسته نشوند. پس اگر شما هم به دنبال رانندگی ایمن و راحتی هستید و می‌خواهید خودروی باربری شما توان موتوری بالایی داشته باشد، مطمئن باشید که کامیون اینترنشنال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کارت سلامت رانندگان چیست؟ برای آشنایی با این کارت، این بلاگ را از دست ندهید

تفاوت کامیون اینترنشنال با کامیون‌های دیگر چیست؟

اینترنشنال کامیون دارای مزایایی است که این مدل را با سایر کامیون‌ها متمایز کرده است. وجود آپشن‌ها، تجهیزات رایانه‌ای و تجهیزاتی که در این خودرو به کار گرفته شده است، باعث شده تا بتوان آن را به عنوان بهترین گزینه برای حمل‌ونقل‌های بین‌المللی و ترانزیتی در نظر داشت. همچنین باد و طوفان، تأثیری بر روی عملکرد کامیون اینترنشنال ندارد. این گزینه نیز از مواردی است که این نوع خودرو را از سایر خودروهای حمل کننده بار متمایز می‌کند.

کامیون اینترنشنال

اما مورد اصلی که اینترنشنال کامیون را از سایر کامیون‌ها متمایز می‌کند، موتور خورجینی است که باعث شده علاوه بر کاهش مصرف سوخت، کمترین میزان استهلاک برای آن همراه باشد. همچنین گیربکس هوشمند در کنار دنده هیدرولیکی و دنده 1928، باعث ایجاد تمایز بین کامیون اینترنشنال با سایر کامیون‌ها شده است.

سخن پایانی

کامیون اینترنشنال یکی از انواع کامیون می‌باشد که از تولیدات باکیفیت یک کمپانی امریکایی است که از دوره‌های مختلف، تولیدات زیادی را وارد بازار خودرو حمل کننده کرده است. آپشن‌هایی که در این خودرو به کار گرفته می‌شود، آپشن‌هایی نظیر ریتاردر، موتور قدرتمند، صدای کم موتور، مقاومت بالا در برابر باد، طوفان و گرما و سرمای هوا و … است که باعث شده این خودرو طرفداران زیادی را در بین افراد مشغول در زمینه حمل و نقل به خودش جذب کند.

به دلیل تحریم‌هایی که شکل گرفته است، باعث شده تا قیمت این خودرو، تا حدودی بالا باشد. همچنین گفتیم که امن‌ترین راه خرید این خودرو از طریق نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی دررابطه‌با کامیون اینترنشنال در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما وجود داشت، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.