آنچه در این مقاله می‌خوانید

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 1403

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 1402 شامل چیست ؟

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون چیست ؟ داشتن بیمه پایه و بیمه تکمیلی شاید از مهم‌ترین دغدغه افراد برای شروع فعالیت در هر شغلی محسوب می‌شود. خیلی افراد که در شغل‌های دولتی و اداری مشغول به کار هستند توسط شرکت مربوطه، خودشان و خانواده‌شان به شکل اتوماتیک بیمه می‌شوند. اما خیلی افراد با توجه به شغلی که دارند مجبور هستند خودشان به صورت اختیاری و آزاد این کار را انجام دهند.

رانندگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای از جمله افرادی هستند که با مشکلات بیمه روبه‌رو هستند. در واقع باید گفت که رانندگان کامیون از سوی اتحادیه این صنف بیمه نمی‌شوند و این مورد باعث وجود مشکلات متعدد برای افراد فعال در این شغل شده است. البته دغدغه رانندگان محدود به بیمه پایه نمی‌شود و به دلیل هزینه‌های بالای درمان، بیمه تکمیلی نیز با چالش‌های زیادی همراه است.

به دلیل اهمیت بیمه تکمیلی کامیون داران ما این مقاله را به طور کامل به این موضوع اختصاص داده‌ایم. پس اگر در رابطه با بیمه تکمیلی رانندگان کامیون سؤال‌های متعددی در ذهن‌تان به وجود آمده است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مراحل و شرایط بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 1403 آشنا کنیم.

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون چیست؟

باید گفت که بیمه تکمیلی رانندگان کامیون با بیمه تکمیلی سایر مشاغل تفاوتی ندارد. یعنی این بیمه نیز مثل تمامی بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های درمانی شخص (راننده کامیون) و افراد تحت تکفل او را پوشش می‌دهد.

بیمه تکمیلی رانندگان 1403برای تمامی رانند‌ه‌ها از جمله رانندگان خودرو‌های باری مثل کامیون، تریلی و… و رانندگان ناوگان عمومی مثل اتوبوس، تاکسی و… مطرح می‌شود. افرادی که نحوه درآمدزایی آن‌ها از طریق رانندگی است می‌توانند از خدمات این بیمه تکمیلی استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این افراد برای دریافت مزایای بیمه باید کارت هوشمند و گواهینامه داشته باشند.

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون چیست

برای پاسخ به این سؤال که آیا ثبت نام بیمه تکمیلی بر عهده راننده است یا اتحادیه؟ باید گفت که اگر سازمان حمل و نقل جاده‌ای و اتحادیه رانندگان با شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه قرار داد امضا کنند، افرادی که عضو این اتحادیه باشند، می‌توانند از خدمات و مزایای بیمه بهره‌مند شوند. اما در غیر این صورت رانندگان موظف هستند که خودشان شخصاً نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که ثبت نام بیمه تکمیلی کاملاً اختیاری است. همچنین باید در نظر داشت که ممکن است شرکت طرف بیمه در سال‌های مختلف متفاوت باشد. فراموش نکنید که برای دسته‌های مختلفی از رانندگان (باربری یا حمل و نقل عمومی) شرکت بیمه، شرایط و چگونگی ثبت نام می‌تواند متفاوت باشد.

در ادامه مقاله درمورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله کارت سلامت رانندگان چیست را مطالعه کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان شامل چیست؟

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد اگر شخصی بخواهد بیمه تکمیلی رانندگان را دریافت کند در درجه اول باید گواهینامه معتبر و کارت هوشمند داشته باشد.

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان شامل چیست

کارت هوشمند یا همان دفترچه کار نشان دهنده این است که شما در صنف رانندگان مشغول به کار هستید و می‌توانید از بیمه تکمیلی رانندگان بهره‌مند شوید. البته علاوه بر این شرایط موارد دیگری هم وجود دارد که باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان کامیون عبارت‌اند از:

  1. عدم داشتن بیمه تکمیلی از طریق سایر ارگان‌ها
  2. داشتن کارنامه تاکسیرانی (برای رانندگان ناوگان عمومی)
  3. ثبت نام بیمه از طریق سامانه صماد
  4. امکان استفاده از بیمه برای فرزندان پسر تا پایان دوره دانشجویی (همراه با گواهی اشتغال به تحصیل) و برای فرزندان دختر تا زمان ازدواج
  5. ارسال مدارک پزشکی و درمانی تا یک هفته پس از تاریخ درمان

در این مقاله درباره شرایط بازنشستگی رانندگان کامیون صحبت کرده ایم

مدارک مورد نیاز ثبت نام بیمه تکمیلی

مدارک مورد نیاز ثبت نام بیمه تکمیلی عبارت‌اند از:

  1. کارت ملی راننده
  2. شناسنامه راننده
  3. شماره شبا حساب بانکی بیمه شونده
  4. کارت ملی و شناسنامه همسر شخص

لازم به ذکر است که قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان با تغییراتی همراه بوده است که برای در جریان قرار گرفتن این تغییرات می توانید به سایت بیمه گر مراجعه نمائید.

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از طریق سایت www.Irtusan.ir انجام می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن، از همه خدمات این نوع بیمه استفاده کنند. همچنین آنها می‌توانند برای راحت‌تر شدن فرایند ثبت‌نام خود در بیمه تکمیلی رانندگان کامیون خیلی راحت با کارشناسان تماس بگیرند تا بدانند بهترین و سریع‌ترین روش برای ثبت‌نام آنها کدام است. با استفاده از این سامانه، فرایند ثبت‌نام فوق‌العاده راحت است و فقط می‌توان با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در کادرهای مختلف، ثبت‌نام را کامل کرد.

یکی دیگر از مزایایی که برای رانندگان ماشین سنگین وجود دارد وام است که در مقاله وام رانندگان توضیح داده‌ایم.

نکات مربوط به ثبت بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

نکات مربوط به ثبت بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

شخصی که قصد دارد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را دریافت کند، باید در نظر داشته باشد که این بیمه قوانین مربوط به خود را دارد که باید پیش از ثبت نام به آن‌ها آگاه باشد.

  1. فرد بیمه شونده باید در نظر داشته باشد که این نوع بیمه در دو طرح متفاوت ارائه می‌شود که انتخاب آن کاملاً دلخواه است. طرح یک بیمه تکمیلی رانندگان کامیون رایگان بوده و شخص نیازی به پرداخت حق بیمه ندارد. اما سطح دو این بیمه که پوشش بیشتری از هزینه‌های درمانی را شامل می‌شود، شامل پرداخت هزینه است. به عبارت بهتر شخص در صورت انتخاب طرح دو، باید مابه‌التفاوت آن نسبت به طرح یک را بپردازد.
  2. ثبت نام اعضای خانواده در بیمه تکمیلی کاملاً اختیاری است و شخص موظف است در ازای اضافه کردن هر یک از اعضای خانواده اصلی به داخل خدمات بیمه، هزینه آن را پرداخت کند. لازم به ذکر است اعضای اصلی خانواده شامل فرزندان، همسر، مادر و پدر شخص خواهد شد.
  3. در هنگام ثبت نام باید نهایت دقت را داشته باشید چرا که امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.
  4. مورد دیگری که باید حتماً در نظر داشته باشید این است که شما زمانی می‌توانید از خدمات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بهره‌مند شوید که هزینه آن را به طور کامل پرداخت کرده باشید.
  5. ارسال مدارک پزشکی، باید تا تاریخ یک هفته پس از تاریخ درمان صورت بگیرد.

مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان مطالعه کنید و با روش دریافت و استعلام آن آشنا شوید.

هزینه بیمه تکمیلی رانندگان چقدر است؟

هزینه‌ای که باید برای بیمه تکمیلی رانندگان ماشین سنگین پرداخت شود، با توجه به شرایط مختلف، ممکن است متفاوت باشد. این که چه بیمه‌گذاری را برای خود در نظر داشته باشید و چه تعداد از افراد خانواده‌ی خود را تحت بیمه در بیاورید.

هزینه بیمه تکمیلی رانندگان چقدر است

سازمان راهداری، هر ساله با شرکت‌های بیمه مختلفی قرارداد امضا می‌کند که در کنار پوشش بیمه عادی، در صورت پرداخت هزینه‌های مربوطه، بیمه تکمیلی را نیز اعمال می‌کند. اما همان‌طور که گفتیم، هزینه‌ی بیمه تکمیلی، ممکن است با توجه به طرف قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، شرایط جامعه و شرایط روز، متفاوت باشد. اما به شکل حدودی، میانگین هزینه‌ای که برای بیمه تکمیلی از طرف شرکت بیمه برای رانندگان کامیون درخواست می‌شود، حدود 1 میلیون و هفتصد هزار تومان در ماه است. همان‌طور که گفتیم برای اطلاع دقیق از قیمت بهتر است هزینه قطعی را از شرکت‌های بیمه‌گذار بپرسید تا از تعرفه های بیمه رانندگان ماشین سنگین اگاه باشید

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را چگونه تهیه کنیم؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، برای تکمیل و دریافت بیمه تکمیلی رانندگان کامیون هم می‌توانید خیلی راحت وارد وب‌سایت ذکر شده شوید و از خدمات بیمه مختلف بهره‌مند شوید. اخبار، اعلام کرده که تسهیلات این بیمه بیشتر به صورت تسهیلات اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به صورت وجه نقد نخواهد بود.

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را چگونه تهیه کنیم؟

برای ثبت‌نام و تهیه این نوع بیمه تکمیلی هم می‌توان خیلی راحت به شعب منتخب بیمه‌های مختلف مانند دانا مراجعه کنید و فرایند ثبت نام خود را به اتمام برسانید.

مقاله پیشنهادی: بیمه باربری چیست

بیمه تکمیلی رانندگان شامل چه مواردی میشود؟

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون موارد مختلفی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و در صورتی که هر یک از این شرایط را داشته باشید، می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را به صورت مختصر نام می‌بریم.

  • هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی
  • برخی اعمال جراحی خاص مانند عمل قلب باز در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر  توجه داشته باشید که این گونه عمل‌های جراحی با عمل جراحی رایجی مانند آپاندیست متفاوت است.)
  • زایمان
  • برخی عمل های جراحی سرپایی مانند بخیه، ختنه، شکستگی و رادیولوژی
  • هزینه‌های تشخیصی و کمک تشخیصی مانند سونوگرافی، انواع آزمایشات، ام آر آی، سی تی اسکن، تست ورزش و سایر موارد این چنینی
  • درمان عیب‌های انحصاری چشم در صورت داشتن نمره چشم بیشتر از 3
  • فوریت‌های پزشکی و آمبولانس در شرایط بستری شدن
  • درمان‌های طبی و بستری مانند شیمی درمانی، سنگ شکن، رادیوتراپی و غیره
  • ویزیت پزشک و داروی تجویز شده
  • دندانپزشکی
  • خرید لنز، عینک و یا سمعک

روش‌های استعلام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

بعد از این که متوجه شدید که بیمه تکمیلی رانندگان کامیون چه مواردی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم این بیمه را استعلام بگیریم؟

روش‌های استعلام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که روش‌های مختلفی برای استعلام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون وجود دارند که در این قسمت، یکی از بهترین و رایج‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم.

استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی

شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و با استفاده از گوشی یا لپ‌تاپ، خیلی راحت بیمه تکمیلی خود را استعلام بگیرید. این کار که با استفاده از کد ملی انجام می‌شود، فوق‌العاده راحت است و اصلا نیازی به مراجعه حضوری به هیچ ارگانی را ندارید. به منظور استفاده از این روش، فقط کافی است که وارد سایت بیمه مرکزی شده و گزینه استعلام سوابق بیمه‌ای را انتخاب نمایید.

در این مرحله، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید اطلاعاتی مانند کد ملی، سال تولد، شماره تلفن همراه و سایر موارد این‌چنینی را با دقت وارد کنید. بعد از تایید، سیستم به صورت خودکار همه بیمه‌هایی که تاکنون پرداخت کرده‌اید را برای شما نمایش می‌دهد و می‌توانید استعلام آن را بگیرید. همچنین برای انجام این کار شما می‌توانید به صورت مستقیم وارد سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان هم شوید که در سایت بیمه مرکزی وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله شرایط گواهینامه پایه یک را مطالعه نمایید.

کلام آخر

افراد در هر شغلی نیازمند داشتن بیمه پایه و تکمیلی هستند. ممکن است برخی اصناف درباره ثبت نام نیروهای کار خود در بیمه تکمیلی کوتاهی کنند که در این صورت توصیه می‌شود خود شخص ثبت نام بیمه تکمیلی را انجام دهد. اما این بیمه، با توجه به نوع بیمه‌گذار و همچنین تعداد اعضای خانواده که قرار است تحت بیمه قرار بگیرند، می‌تواند هزینه متفاوتی داشته باشد.

همچنین درصورتی‌که قصد داشته باشید از بیمه تکمیلی کامیون داران استفاده کنید، لازم است تا شرایط بیمه تکمیلی رانندگان را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک فرد نمی‌تواند تحت دو بیمه قرار داشته باشد و یا این که مدت تحت بیمه بودن فرزند پسر تا 20 سالگی و مدت بیمه بودن فرزند دختر تا زمان ازدواج او است.

مجدداً تأکید می‌شود که شرکت‌های بیمه‌ مختلفی وجود دارند که رانندگان می‌توانند در آن‌ها ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. البته این قوانین ممکن است در سال‌های مختلف تغییر کند.برای مثال تعهدات بیمه تکمیلی رانندگان دانا ۱۴۰۲ نسبت به چند سال گذشته تغییراتی داشته است.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گزاریم و امیدواریم اطلاعات مفیدی در رابطه با بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در اختیارتان قرار داده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما وجود داشت، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.8/5 - (24 امتیاز)

21 دیدگاه در “بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 1403

  1. سلام خسته نباشیدمحمدی هستم ازاستان البرز راننده ماشین سنگین بیمه تکمیلی دارم خواستم بدونم برای گرفتن‌ هزینه درمان به کجا بایدمراج کنیم اگه میشه برامون آدرس بفرستید ممنون ازلطفتون

    1. ناشناس گفت:

      فقط یه دلخوشی بهمون دادن وگرنه هیچی نمیدن هرچه فاکتور می‌بریم جزو تعهدات نیست تمام

      1. شوفر مردم گفت:

        گل گفتید…من رفتم تو بهداری میگه اصلا با بیمه دانا طرف قرار داد نیستیم هزینه آزاد ….بهداری دولتی

    2. مجتبی بازیار گفت:

      بیمه دانا

  2. کیوان گفت:

    تشکر از مطالب مفید وجمع بندی عالی تون.

  3. امیر گفت:

    سلام بیمه تکمیلی دانا فقط اسمش تکمیلیه و کارایی نداره هر درمانگاهی مراجعه میکنم میگن قرار داد نداریم

    1. ناشناس گفت:

      اره واقعا روی هربارنامه ای ۷۵۰۰۰ هزار تومانم داریم میدیم

  4. ناشناس گفت:

    اصلا به هیچ وجه به درد نمیخوره

    1. ناشناس گفت:

      خخخخخخخ فکرکردی به دردمیخوزه

  5. محمد گفت:

    هیچ امکاناتی نمیدن هرجا میری میگه تکمیلی دانا داریم ولی ن برای رانندگان

    1. ناشناس گفت:

      ویزیت دارو دندان تحت پوشش نیست

  6. محمد گفت:

    سلام ممنون از شما
    ولی در کل فرمودین بیمه تکمیلی ما رانندگان کامیون بروم شهری چی هست و ما نمیدونیم واقعا بیمه تکمیلی داریم یا نه و اینکه اگر داریم اسم بیمه تکمیلی
    چی هست اگر این نکته هم بصورت دقیق توضیح میدادین کارایی بیشتری برام داشت حداقل وقتی آزمون سوال میشد می‌گفتیم چی هست
    ممنون

    1. حسن گفت:

      سلام
      تا چند روز پیش بیمه دانا بودیم ولی الان وصل نیست گفتن چند روز دیگه وصل میشه

  7. مرتضی گفت:

    سلام ازمسولان راه وترابری خواهشمندم برای بیمه تکمیلی جدیددندانپزشکی ویزیت ودارورابه تعهدات اضافه کنن چراکه رانندگان جامعه بزرگی هست وبرای بیمه گروهی بهترین بیمه وتعهدات رومیتونن لحاظ کنن شماکه پولشوازخودمون میگیریدپس بایک بیمه وتعهدات درست قراردادببندید

  8. حضرتی گفت:

    سلام
    خواهشا این حداقل بگید بیمه تکمیلی ندارید
    تا خیال همه راحت بشه
    نکه تو هر درمانگاه بریم کنف بشیم
    بابا جمع کنید این بساط را

  9. فرید کوشکی گفت:

    بیمه تکمیلی دانا مذخرفترین بیمه است هر چه رسید میبری تایید نمیکنند رسیدهای بیمارستانی را ده ایراد میگیرن هر بار بر طرف کنی باز بهانه میارن که پرداخت نکنند

  10. ناشناس گفت:

    سلام بیمه تکمیلی رانندگان برای سال۱۴۰۳-۱۴۰۲باکجا قراردادبسته بازم بیمه دانا یا هنوز شرکت بیمه معلوم نیست

  11. ناشناس گفت:

    سلام.هر بارنامه مبلغ ۶۵ تا ۷۵ کم میشه بابت بیمه تکمیلی تقریبا ماهی۳۰۰ الی ۴۰۰ میشه.
    ازمایشگاه حدود۱۲ درصد باید خود شخص پرداخت کنه .
    دارو رو تحت پوشش نداره .
    سونو گرافی هم درصدیه .
    یعنی راننده داره برا بیمه تکمیلی کار میکنه .متاسفانه .
    صنف هم چشمم رو بسته رو حقیقت.
    در اصل بیمه تکمیلی برا بستن دهن راننده است .

  12. عابدی گفت:

    سلام وقت همگی بخیر
    من راننده کامیون هستم اما کمکی هستم کامیون مال خودم نیست .
    واقعا متاسفم برای چنین بیمه تکمیلی که دارو و ویزیت و دندانپزشکی را شامل نمیشه .

    صنف باید پاسخگو باشه . این پولی که از ما کم میشه چکارش میکنن؟؟؟

    موقعی که فاکتور تحویل دهیم . باید تا سه ماه صبر کنیم تا پول واریز بشه.

  13. کیوان گفت:

    سلام بیمه تکمیلی هم که قطع شده ، کسی می دونه کی وصل میشه

  14. یوسف گفت:

    تور خدا دارو را تحت پوشش قرار بدید بخدا دارو خیلی مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.