آنچه در این مقاله می‌خوانید

اسباب کشی منزل در تهران و شهرستان‌ با آسان‌ترین روش

اسباب کشی منزل در تهران و شهرستان‌ با آسان‌ترین روش

اسباب کشی موردی است که احتمالاً برای تمامی افراد در طول زندگی پیش می‌آید. برای اسباب کشی لازم است تا نکات زیادی را در نظر بگیریم. از بسته‌بندی و جمع کردن وسایل خانه گرفته تا به‌کارگیری خودرو حمل بار و چینش اسباب در منزل جدید. در واقع اگر اسباب کشی بر روی اصول خودش پیش نرود، ممکن است شما را با وارد شدن خسارت به وسایل روبه‌رو کند.

اسباب کشی منزل، کاری است که به چند بخش تقسیم می‌شود. پس از اینکه شما منزل جدید خود را پسند کرده و قرارداد آن را بنویسید، باید شروع به جمع کردن لوازم خانه کنید. پس از جمع کردن کل لوازم، لازم است تا آن‌ها را در یک خودرو حمل بار بچینید. همچنین باید خیالتان از امنیت اسباب در طول مسیر راحت باشد. پس از رسیدن خودرو حمل‌کننده به مقصد، باید برای خارج کردن لوازم اقدام کرده و سپس آن‌ها را از بسته‌بندی خارج کرده و طبق سلیقه‌ی خود بچینید.

این چند خط، در کسری از ثانیه خوانده می‌شود اما این بدین معنی نیست که اسباب کشی به همین سادگی است. تمامی این مراحل، از بسته بندی گرفته تا چینش بار در خودرو و یا یافتن خودرو مناسب جهت اسباب کشی منزل شاید تا یک هفته از شما زمان بگیرد. همچنین حساسیت‌هایی که همراه آن است، باعث می‌شود تا در برخی مواقع، روند کار با کندی مواجه شود. اما چگونه می‌توانیم یک اسباب کشی ایمن و مطمئن داشته باشیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا کلیدی‌ترین نکاتی که باید برای اسباب کشی در نظر داشته باشید را آموزش ببینید.

برای اسباب کشی به چه چیزی نیاز داریم؟

اولین سؤالی که در اسباب کشی به وجود می‌آید این است که چه تجهیزات و اقلامی برای این کار نیاز است. مردم معمولاً هنگام تصمیم‌گیری برای جابه‌جایی، اقلام زیادی برای مراقبت دارند. آن‌ها باید در مورد زمان حرکت خود تصمیم بگیرند، وسایل را بسته‌بندی کنند، هزینه‌ها را تخمین بزنند و برای حمل و نقل برنامه‌ریزی کنند. این‌ها تنها بخشی از جزئیاتی هستند که باید در یک فرایند حرکتی در نظر گرفته شوند.

از مهم‌ترین مواردی که برای اسباب کشی نیاز است، تعداد زیادی کارتن خالی است تا بتوانید ظروف شکستنی و ظریف و همچنین سایر اقلام ریز را درون آن بچینید. همچنین بسته‌بندی سایر اقلام لوازم منزل نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، باید از ترفند‌هایی استفاده کنید که موارد حساسی مثل تلویزیون یا لوستر، در حین اسباب کشی آسیبی نبینند.

کارگر، از دیگر موارد واجب در یک اسباب کشی به حساب می‌آید. مخصوصاً اگر منزل آپارتمانی بوده و آسانسور حمل بار نیز در اختیار شما نباشد. توجه داشته باشید که حمل برخی لوازم در اسباب کشی، نیاز به تخصص و تجربه دارد و اگر بخواهید خودتان برای اولین بار این کار را انجام دهید، احتمال این وجود دارد که باعث آسیب رساندن به برخی لوازم حساس منزل باشید.

دیگر بخش مهم یک اسباب کشی، خودرویی است که قصد دارید از آن برای حمل بار استفاده کنید. شما باید باتوجه‌به میزان وسایل و همچنین حساسیتی که وسایل دارند، یک خودرو برای اسباب کشی منزل در نظر بگیرید. حال این که چه خودرویی را برای این کار استفاده کنید، به موارد زیادی بستگی دارد. برای اسباب کشی تهران یکی از راه‌ها این است که از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات باربری و اسباب کشی استفاده نمایید که در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

برای استعلام کرایه حمل بار به صفحه محاسبه آنلاین هزینه باربری مراجعه کنید و پس از ثبت اطلاعات خواسته شده از هزینه مطلع شوید.

نکات مهم در اسباب کشی

برای اینکه اثاث کشی خود را به شکلی عالی انجام دهید باید موضوعات مهم در اثاث کشی را بدانید تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید. در ادامه به بررسی این نکات، می‌پردازیم. برای دانستن چند نکته کاربردی مقاله ترفند اسباب کشی را مطالعه کنید.

  • حتماً وسایل خود را به خوبی بسته‌بندی کنید و لوازم شکستنی و حساس را علامت بزنید تا حمل آن‌ها با ملایمت صورت بگیرد.
  • شروع اسباب کشی را با لوازم بزرگ آغاز کنید. با این کار، تمرکز بیشتری بر روی دیگر قسمت‌های خانه پیدا خواهید کرد.
  • قبل از شروع اسباب کشی، وسایل مورد نیاز را مهیا کنید. وسایلی نظیر کارتن، ماژیک، چسب و … . همچنین استفاده از کارتن‌های مناسب و به اندازه، از دیگر موارد حساس اسباب کشی به حساب می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید.
  • برای جابه‌جایی مبلمان، حتماً روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید.
  • برای حمل لوازم برقی کوچک مثل اتو، غذاساز و … سعی کنید در صورت امکان، از کارتن خود این اجسام برای جابه‌جایی استفاده کنید. چرا که امنیت بیشتری برای وسایل شما به همراه دارد.
  • سعی کنید برای جانمایی وسایل در خودرو حمل بار، از شخص باتجربه‌ای برای این کار کمک بگیرید.
  • قبل از اسباب کشی منزل وسایل خوراکی فاسدشدنی را فریز کنید تا در حین اسباب کشی، شاهد فاسد شدن آن‌ها نباشید.
  • استفاده از چمدان برای لباس‌ها و یا لوازم کوچک را فراموش نکنید.
  • از خودرویی برای حمل بار استفاده کنید که کمترین ریسک را برای شما به همراه داشته باشد.

آیا لازم است برای اسباب کشی کارگر بگیریم؟

در گذشته شاید هر زمانی که قصد اسباب کشی می‌کردید، از برادر یا دوستان خود می‌خواستید که در این روز به کمکتان آمده و برای حمل اسباب و اثاثیه سنگین شما را یاری کنند. اما این فرهنگ تا حدودی در ایران منسوخ شده است و بهتر است برای حمل اسباب و لوازم منزل کارگر بگیرید. توجه داشته باشید که حمل برخی از بارهای سنگین مثل اجاق گاز، مبل، یخچال و چنین مواردی، علاوه بر این‌که به دلیل وزن بالا به سختی انجام می‌شود، یک لم خاصی دارد و درصورتی‌که برداشتن و یا حمل کردن آن‌ها درست انجام نشود، هم ممکن است به خود شما آسیب رسانده و هم باعث آسیب دیدن کالا و یا دیواری باشد که در بین مسیر حمل قرار دارد.

دلیل دیگر این‌که، قطعاً شما خودتان به‌قدری خسته‌ جمع کردن خرده وسایل هستید که برای جابه‌جایی لوازم سنگین منزل انرژی نداشته باشید. در ضمن، نحوه چیدمان بار در خاور یا هر وسیله دیگری که در نظر گرفته باشید نیز نیاز به دانشی دارد که احتمالاً شما آن را ندارید، به همین دلیل، توصیه‌ای که در این زمینه می‌شود این است که برای اسباب کشی، یک کارگر بگیرید.

اگر می‌خواهید با روش بسته بندی مبلمان آشنا شوید به مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی مراجعه کنید.

چه خودرویی را برای اسباب کشی انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید در راستای اسباب کشی منزل در تهران بگیرید، انتخاب خودرو حمل کننده بار است. برای مثال در شهر تهران، باید با بررسی شرکت اسباب کشی تهران خودرو مناسب خودتان را در اختیار بگیرید. حال این که چه خودرویی برای خود در نظر بگیرید، بسته به‌اندازه بار، حساسیت بار و طول مسیر جابه‌جایی متفاوت است. گاهی وسایل شما به‌قدری است که می‌توان با یک وانت بار، برای جابه‌جایی آن اقدام کرد. البته معمولاً از وانت بار برای اسباب کشی کامل استفاده نمی‌شود. چرا که معمولاً وانت گنجایش بار اسباب کشی را ندارد. در برخی موارد می‌توان از نیسان برای حمل بار استفاده نمود. نیسان، گنجایش بیشتری از وانت دارد و برای اسباب کشی در برخی موارد می‌توان از آن استفاده کرد. برای اطلاع از روش حمل بار وانت مقاله حمل بار با وانت را مطالعه کنید.

اما بهترین گزینه برای اسباب کشی، استفاده از کامیون است. کامیون‌های سقف‌دار، علاوه بر این که گنجایش زیادی دارند و شما را در حمل بار راحت می‌کنند، دارای کمک فنر و جلوبندی مخصوصی هستند که باعث می‌شود خودرو، در مقابل چاله‌ها و دست‌اندازها، تا حد زیادی مقاوم عمل کرده و لرزش خیابان را به وسایل داخل خودرو وارد نکند.

همچنین اقلام ضربه‌گیر که در این نوع خودرو وجود دارد، باعث می‌شود وسایل داخل خودرو، با کمترین احتمال آسیب همراه باشد.

البته طبیعی است که با این مزایا، هزینه‌ی حمل بار خاور بیشتر از نیسان باشد. اما اگر روی وسایل خود حساس هستید، کامیون ارزش هزینه‌ کردن را دارد. برای به‌کارگیری کامیون اسباب کشی تهران می‌توانید از شرکت‌های مختلفی که در زمینه حمل بار فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. در ادامه، به یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها اشاره می‌کنیم.

در مقاله باربری غرب تهران راه های باربری از غرب را شرح داده‌ایم که می توانید مطالعه کنید.

اسباب کشی منزل با ترابرنت

با ترابرنت، می‌توانید از خدمات باربری اسباب کشی تهران و همه‌جای ایران، بهره‌مند شوید. به این صورت که اپلیکیشن ترابرنت را برای خود نصب می‌کنید و تنها با لمس چند گزینه، به رانندگانی که در این اپلیکیشن ثبت اطلاعات کرده‌اند اعلام بار می‌کنید. با این کار، راننده‌ای که نزدیک‌ترین شرایط به شما را دارد، برای حمل این بار اقدام می‌کند.

ترابرنت بستری را برای صاحبان بار فراهم میکند تا مناسب ترین گزینه برای حمل بار در اسباب کشی منزل را پیدا کنند. از این اپلیکیشن، می‌توان در تمام نقاط ایران بهره‌مند شد. زیرا رانندگانی از سراسر ایران، در این پلتفرم ثبت اطلاعات کرده‌اند و صاحبان لوازم منزل، می‌توانند برای اسباب کشی در همه‌ جای ایران، خدمات دریافت کنند.

اسباب کشی منزل با ترابرنت

صاحبان ماشین‌های باربری، می‌توانند با ثبت نام در سایت یا نرم افزار ترابرنت، امکان این را داشته باشند تا در هرجای ایران، سفارش اسباب کشی منزل بگیرند.

همچنین صاحبان بار، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت ترابرنت صفحه ثبت اعلام بار میزان بار، مبدأ و مقصد، نوع خودرویی که قصد دارند به کار بگیرند و هزینه‌ای که برای این جابه‌جایی در نظر دارند را ثبت نموده و منتظر باشند تا در نزدیک‌ترین زمان، راننده‌ای که این شرایط را می‌پذیرد با آن‌ها تماس حاصل نماید.

این اپلیکیشن، گزینه مناسبی برای انتخاب خودرو سبک یا سنگین برای اسباب کشی در تهران و هر جای دیگر ایران، به حساب می‌آید. همچنین کسانی که قصد دریافت بارنامه و بیمه کردن بار خود را دارند، می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب با تیم پشتیبانی ترابرنت به شماره ۰۲۱۹۱۰۷۱۰۷۱ تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنند تا واحد صدور بارنامه این تیم، شرایط بارنامه و بیمه را برای آن‌ها فراهم کنند.

سخن پایانی

برای اسباب کشی منزل لازم است تا یک سری اصول را رعایت کنید تا جابه‌جایی، به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. از بسته‌بندی صحیح گرفته تا به‌کارگیری کارگر باتجربه، گزینش خودرو مناسب برای حمل، چینش مناسب در خودرو و … از مواردی هستند که باید در اسباب کشی، به آن‌ها توجه داشته باشید. گفتیم که بهترین خودرو برای حمل بار اسباب منزل، خاور است. چرا که هم حجم بیشتری را می‌توان حمل کرد و هم این که امنیت بار، نسبت به استفاده از سایر خودروها بیشتر است. در آخر نیز گفتیم که برای دریافت خدمات اسباب کشی تهران و یا هرجای ایران، می‌توانید از سایت و اپلیکیشن ترابرنت استفاده کنید. این اپلیکیشن، بستری را برای شما فراهم می‌کند که با ثبت اطلاعات بار خود، با راننده‌ای که این شرایط را می‌پذیرد آشنا شده و برای حمل بار از او کمک بگیرید.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات جامعی را در مورد اسباب کشی منزل در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظر‌ات آن را برای ما به ثبت برسانید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.