آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

نکات مهم در حمل بار کاشی و سرامیک

نکات مهم در حمل بار کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک جزو مصالح بسیار پرکاربرد هستند. از انواع کاربرد کاشی و سرامیک می‌توان به ساختمان سازی، پزشکی و نظامی اشاره نمود. کاشی و سرامیک به علت این که مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر آب یا آتش آسیبی نمی‌بینند، برای انواع بخش‌های ساختمان سازی از قبیل کف و دیوارهای حمام و دستشویی استفاده می‌شوند. همچنین سرامیک‌ها به خاطر ظاهر زیبایی که دارا هستند، برای نمای ساختمان به کار برده می‌شوند. برای کاربرد سرامیک در زمینه پزشکی باید بگوییم که سرامیک به علت خوردگی پایینی که دارد، در بدن انسان استفاده می‌شوند. سرامیک با پیشرفت علم به قطعاتی با ویژگی‌های خاص تبدیل شده و سازگاری خوبی با بدن پیدا خواهند کرد که با نام “بیوسرامیک” شناخته می‌شوند. کاربرد آنها در زمینه نظامی به این صورت است که به علت وزن پایین اما مقاوت بالا، همچنین کم بودن اصطکاک و مقاومت دمایی مناسب، برای تولید جلیقه ضد گلوله و زره کاربرد دارد. حمل و نقل کاشی و سرامیک باید طبق یک سری اصول به انجام برسد تا این مصالح پرکاربرد بدون آسیب دیدگی به محل مورد نظر انتقال پیدا کنند و دچار شکستگی نشوند. به طور مثال باید به صورت اصولی بسته بندی شوند. حال در پایین مفصل‌تر راجع به این موضوع صحبت کرده و نکات مهمی برای حمل بار کاشی و سرامیک عنوان خواهیم کرد تا با آنها آشنا شوید. پس در ادامه همراه ما باشید.

نکاتی که باید در حمل بار کاشی و سرامیک درنظر بگیرید

در ادامه چند نکته درباره نحوه حمل بار کاشی و سرامیک و نوع بارگیر مناسب برای این کار را معرفی می‌کنیم:

نکته اول

پالت کاشی و سرامیک

روش مناسب حمل بار کاشی و سرامیک استفاده از پالت می‌باشد. در مرحله حمل برای مهار کارتن‌های کاشی بر روی پالت باید آنها را با بند مهار کرد و یا در داخل محفظه‌ای جاسازی نمود. در مهار پالت توسط بند باید ترکیب بسته‌بندی و بند از رها شدن تمام بار جلوگیری کند. اگر احتمال رها شدن کارتن‌ها وجود داشته باشد باید از یک مهارکننده اضافی استفاده کرد. فشار بندها باید در سرتاسر پک‌هایی که روی پالت قرار می‌گیرند یکسان باشد. بدین منظور باید از مهار کننده‌های بیشتری استفاده کرد. در مورد بارهایی که محکم بر روی پالت بسته نشده اند باید در تمام قسمت‌های بار از بندهای بیرونی به همراه بلاک استفاده کرد و اگر بندها نتوانند تک تک پک‌ها را مهار کنند باید بار را به کمک ساختار وسیله نقلیه با سایر بخشهای خود آن مهار کرد.

پالت کاشی و سرامیک

برزنت‌ها و چادرهای کناری به هیچ عنوان نباید به تنهایی به عنوان سیستم مهار کننده پالت بکار روند مگر آنکه برای بارهای خاص طراحی شوند. بندهای روی پک‌ها و پالت‌ها در اغلب موارد بار را از عقب و طرفین مهار می‌کند اما برای مهار جلو و کاهش تعداد بندها به نصف باید جلوی بار را بلاک کرد.

مقاله پیشنهادی : انواع تریلی

نکته دوم

چیدمان کاشی

چیدمان کاشی در حمل بار کاشی و سرامیک بسیار اهمیت دارد. زمانی كه چند نوع کاشی مختلف اعم از كوچك و بزرگ، سنگین یا سبک روي وسيله نقليه قرار گيرند، بايدکاشی‌های ضعيف و آسيب پذير را پشت يا روی کاشی‌های بزرگتر و مقاومتر قرار داد. هدف از اين كار جلوگيری از آسيب ديدن کاشی‌های كوچك به هنگام ترمز گرفتن و كاهش ناگهانی شتاب است.

نکته سوم

بارنامه حمل کاشی و سرامیک

زمانی كه چند نوع کاشی مختلف اعم از كوچك و بزرگ، سنگین یا سبک روی وسيله نقليه قرار گيرند، بايدکاشی‌های ضعيف را پشت يا روی کاشی‌های بزرگتر قرار داد. هدف از اين كار جلوگيری از آسيب ديدن کاشی‌های كوچك به هنگام ترمز ناگهانی است.

نکته چهارم

نوع بارگیر ماشین حمل بار کاشی و سرامیک

اگر کارتن‌ها و پالت‌ها از بسته‌بندی مناسب و استاندارد برخوردار باشند سرپوشیده بودن بارگیر ضرورت ندارد ولی چنانچه بسته‌بندی و شرینگ کارتن‌ها مناسب نباشد باید از وسیله نقلیه سرپوشیده و چادر استفاده نمود. حمل بار کاشی و سرامیک باید به گونه‌ای انجام شود که از شکسته شدن کاشی‌ها و نیز نفوذ رطوبت جلوگیری به‌عمل آید. در حمل توسط کامیون باید کف کامیون حتماً صاف بوده تا از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی جلوگیری به‌عمل آید. چنانچه بار به مقاصد گوناگون ارسال می‌شود اولویت‌بندی ردیف‌ها بر اساس آدرس‌ها انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حمل کالا با خاور مقاله حمل بار خاور را مطالعه کنید.

انبار کاشی و سرامیک

نگهداری کاشی در انبار باید با بسته‌بندی کارخانه باشد اما چنانچه ناچار به نگهداری کاشی برای مدت کوتاه بدون بسته‌بندی کارخانه شدیم انباشت کاشی‌ها به صورت افقی باعث شکستگی و خراشیدگی مخصوصا در لایه‌های زیرین می‌شود در حالی که چیدمان به صورت عمودی می تواند تحمل فشار زیاد را داشته‌باشد. وقتی چیدمان کاشی‌ها بیش از 3 یا 4 ردیف بصورت عمودی باشد بهترین شکل چیدمان هرمی است.

انبار کاشی و سرامیک

کاشی‌ها باید به گونه‌ای انبار شوند که بر چسب آن‌ها قابل مشاهده باشند و از پلاستیک بسته‌بندی کارخانه نباید خارج شوند و بدور از صدمات و منطقه ترافیکی نگهداری شوند.

سخن پایانی

در این مقاله نکات مهمی در زمینه حمل بار کاشی و سرامیک برای شما بازگو کردیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر قصد جابجایی کاشی و سرامیک را دارید می‌توانید برای استعلام قیمت به صفحه استعلام کرایه حمل بار مراجعه کنید و بعد از ثبت مبدا و مقصد و نوع و حجم بار کرایه باربری را محاسبه کنید. در صورتی که سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.