آنچه در این مقاله می‌خوانید

درآمد راننده کامیون در ایران در سال 1403 چقدر است؟

هر آنچه باید از درآمد راننده کامیون در ایران بدانید

درآمد راننده کامیون در ایران چقدر است؟ یک فرد صاحب کامیون چقدر در ماه درآمد کسب خواهد کرد؟ شغل راننده کامیون، یکی از مشاغل سخت در تمامی دنیا به حساب می‌آید. البته راننده کامیون، صرفاً به فردی گفته نمی‌شود که دارای گواهی نامه پایه یک بوده و پشت کامیون می‌نشیند. درواقع منظور از ما، شغل رانندگی کامیون است. به این معنی که فرد، از رانندگی کامیون و حمل بار به اقصا نقاط جهان، کسب درآمد کرده و زندگی خود را به این شکل سپری می‌کند.

راننده کامیون، علاوه بر گواهی نامه پایه یک، باید مهارت های لازم در راستای شاغل شدن در این زمینه را کسب کند تا واجد شرایط لازم برای حمل بار شود.. این مهارت ها شامل قدرت تمرکز در رانندگی طولانی مدت، آشنایی با تعمیرات اولیه کامیون، شناخت قوانین و مقررات بین‌المللی که در این زمینه وجود دارد و … است.

اما تخمین درآمد راننده کامیون که موضوع اصلی این مقاله هم هست، بستگی به عوامل متعددی دارد و نمی‌توان به شکل ثابت و حتی حدودی، بگوییم که شغل رانندگی کامیون، در ماه چه میزان درآمدی دارد. طبق گزارش‌ها، درآمد یک راننده کامیون، می‌تواند در رنج وسیعی قرار بگیرد. اما چه عواملی می‌تواند بر روی این رنج درآمد راننده کامیون در ایران نقش داشته باشد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

درآمد راننده کامیون در سال 1403

همان‌طور که گفتیم، عوامل مختلفی می‌تواند بر روی درآمد یک راننده کامیون مؤثر باشد. همچنین نوع کسب درآمد می‌تواند روی این موضوع تأثیر بگذارد. به این معنی که اگر شما صرفاً راننده‌ی یک کامیون باشید که برای صاحب کامیون کار می‌کنید، طبیعتاً درآمد کمتری نسبت به یک فردی دارید که صاحب کامیون است. همچنین درصورتی‌که فرد، خودش صاحب کامیون بوده و خودش هم مشغول به کار باشد، درآمد بیشتری از هر دو قشری که توضیح دادیم، خواهد داشت. برای شناخت بیشتر این شغل مقاله شغل راننده کامیون را مطالعه نمایید.

درآمد راننده کامیون چقدر است

مبلغی که تحت عنوان درآمد محاسبه می‌شود، باید خالص باشد. به این معنی که نباید تنها ورودی حساب را در نظر گرفت. بهترین کار این است که مخارج کامیون را محاسبه کرده و سپس این مقدار را از درآمد ماهانه یا سالانه کم کنید تا سود کار شما به دست بیاید.

همچنین باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید حقوق راننده پایه یک ثابت نیست! به این معنی که هرچقدر که بیشتر کار کند، درآمد بیشتری کسب خواهد کرد و هرچقدر هم که کمتر کار کند، درآمدش کمتر خواهد بود. باید بگوییم که درامد تریلی در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین بین 40 تا 50 میلیون در ماه بوده است که این رقم در سال 1403 افزایش پیدا کرده است.

اما به طور میانگین با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده، به نتایجی در مورد درآمد راننده کامیون در ایران رسیدیم که به شرح زیر است:

  • درصورتی‌که کامیون برای شما نباشد و شما صرفاً رانندگی آن را بر عهده داشته باشید، میانگین درآمدی در حدود 30 الی 40 میلیون تومان برای شما برآورد خواهد شد. همچنین در این شرایط، خرج‌های کامیون، گردن شما نیست. البته می‌توانید به صورت درصدی با صاحب راننده هم طی کرده و هر چه بیشتر کار کنید، درآمد بیشتری هم کسب کنید.
  • درصورتی‌که خودتان راننده کامیون باشید و خودتان هم بر روی همان کامیون مشغول به کار باشید، درآمدی که برای شما وجود دارد، به‌طور میانگین در حدود 70 میلیون تا 200 میلیون تومان به صورت ماهانه است. البته این عدد، میانگین درآمد ماشین سنگین است. به این معنی که اگر شما بیشتر از حد میانگین کار کنید، طبیعتاً درآمدن بیشتری هم خواهید داشت.

هزینه‌های راننده کامیون شامل چه مواردی می‌شود؟

همان‌طور که درامد ماشین سنگین در ماه زیاد است، هزینه‌ها و خرج‌هایی که باید در طول سال برای ماشین پرداخت کنید هم زیاد است. عوامل زیادی وجود دارند که می‌تواند خرج‌های سنگینی بر روی دوش یک راننده کامیون بگذارند. مثل هزینه سوخت، هزینه لاستیک، هزینه تعمیر و نگهداری، دستمزد معمول سالانه راننده و بیمه، عوارض و پارکینگ، بیمه ثالث، بدنه، متوسط هزینه اجاره سالانه کامیون و … . با بررسی این هزینه‌ها، می‌توان دریافت که برای جبران این خرج‌ها، باید به‌اندازه‌ای کارکرد که هم بتوان از پس این خرج‌ها بر آمد و هم برای خود، درآمد کسب کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه و افزایش عمر لاستیک ها مقاله نگهداری لاستیک خودرو را مطالعه کنید.

هزینه‌های راننده کامیون شامل چه مواردی می‌شود

طبیعتاً، راه افزایش درآمد کامیون این است که در هر لحظه، باری را برای حمل داشته باشید. درواقع، زمانی که بیشتر روزهای ماه را به حمل بار مشغول باشید، می‌توانید درآمد خیلی خوبی کسب کنید. اما وجود همیشگی بار، بسته به شرایط مختلف است مثل داشتن ارتباطات، آشنایی با صاحبان بار که نیاز زیادی به خودرو دارند و … .

اما راه دیگری که برای افزایش درآمد راننده کامیون وجود دارد این است که در سامانه‌های آنلاین حمل بار ثبت نام کنید تا امکان بارگیری در هر مکان و هر زمانی است طول روز، برای شما مهیا باشد.

ترابرنت برای افزایش درآمد راننده کامیون

یکی از راه‌هایی که برای رانندگان وجود دارد تا آن‌ها بتوانند امکان بارگیری در هر زمان از سال و در هر مکانی را برای خود فراهم کنند، ثبت نام در سامانه ترابرنت است. سامانه ترابرنت، بستری را ایجاد می‌کند که صاحبان بار، با توجه به نوع باری که دارند، اعلام بار خود را ثبت نموده و درخواست خود را ارسال کنند. در این زمان، رانندگانی که در سامانه اعلام بار ترابرنت ثبت نام کرده باشند، می توانند اعلام بارهای ثبت شده را ببیند. حال با توجه به شرایط بار و همچنین قیمتی که برای این حمل در نظر گرفته شده است، می‌توانند بار موردنظر خود را انتخاب نموده و با صاحب بار در تماس باشند.

ترابرنت برای افزایش درآمد راننده کامیون

با این اپلیکیشن، امکان بارگیری در هر زمانی، برای رانندگان فراهم بوده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا برای کسب درآمد بیشتر، راه‌های زیادی را پیش رو داشته باشند.

سخن پایانی

درامد راننده کامیون بسته به نوع کامیون متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. این‌که خود راننده صاحب کامیون باشد و یا کامیون را اجاره کرده باشد و حتی اینکه برای یک صاحب کامیون کار بکند. یک عامل دیگر اینکه چه میزانی از ماه را قصد کار کردن داشته باشد، چقدر حمل بار انجام دهد و … اما طبیعتاً، رانندگی کامیون، به این صورت است که هرچقدر که بیشتر کار کنید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. البته نوع باری که قرار است حمل کنید هم خیلی می‌تواند بر روی درآمد تأثیر بگذارد، اما عامل مهم‌تر، تعداد حمل باری است که برای شما به وجود می‌آید.

امیدواریم توانسته باشیم درک صحیحی از درآمد راننده کامیون را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرات آن را برای ما به ثبت برسانید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

5 دیدگاه در “درآمد راننده کامیون در ایران در سال 1403 چقدر است؟

  1. ناشناس گفت:

    عالی بود عزیزم

  2. مهران پور گفت:

    سلام شاید درست باشه ولی من 30سال کانتینر حمل میکنم که درآمدش 150تا200میلیون

    1. حسین گفت:

      سلام چه ماشینی بعد خالص

    2. ناشناس گفت:

      سلام مدل ماشینتون چی هست؟

    3. ارمین گفت:

      خسته نباشید برادر ان شاءالله خدا بیشترش کنه واقعا شغل سختیه ارزششو داره ❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.